{Score}/{MaxScore}

Wat ga ik doen?

Activiteiten
De activiteiten in deze opdracht dragen bij tot het volgende leerdoel:
Je kunt van vier periodes in de geschiedenis van Europa een omschrijving geven van de gebieden, de heerser en de periode.

Aan de slag
Stap Activiteit
Stap 1 en Je bekijkt afbeeldingen en leest in de Kennisbank over het Romeinse Rijk. Je gaat in de oefening zoveel mogelijk landen noemen van het Romeinse Rijk in die periode. Welke klasgenoot heeft de meeste landen?
Stap 2 en Je bekijkt de tijdbalk en leest in de Kennisbank over Karel de Grote. Je bekijkt een video en maakt met een klasgenoot een opdracht over landen die tot het Rijk van Karel de Grote behoorden.
Stap 3 en Je bekijkt de tijdbalk en leest in de Kennisbank over het Franse Keizerrijk met Napoleon. Je bekijkt een video en beantwoordt een vraag erover.  Je maakt met een klasgenoot een opdracht over landen die tot het Franse Rijk behoorden.
Stap 4 en Je leest in de Kennisbank over de periode dat Adolf Hilter aan de macht was. Je bekijkt het scrollverhaal en maakt met een klasgenoot een opdracht over de landen van het Derde Rijk.
Stap 5 en Je leest over hoe grenzen verlegd zijn in de loop der eeuwen. Je vergelijkt je lijstje met namen van landen met die van je klasgenoten.
Afronding
Onderdeel Activiteit
Begrippen De begrippen gaan over heersers in de geschiedenis van Europa.
Eindopdracht Je maakt in groepjes vier posters over de vier tijdperken die besproken zijn.
Terugkijken Terugkijken naar de opdracht.

 

Benodigdheden
Geen bijzonderheden.

Tijd
Voor deze opdracht heb je ongeveer 2 uur nodig.

v1.12.0.0 Copyright © 2025 VO-next