Introduction
Het onderwerp van dit blok is festivals.
- Maak groepjes van drie of vier leerlingen.
Bespreek de volgende vragen in jouw groepje:
- Ga jij wel eens naar een festival?
Zo ja, waarheen, zo niet, waar zou je heen willen gaan?
- Wat kun je op een festival zien/horen?
- Wat voor soort werk wordt er allemaal gedaan om een festival goed te laten verlopen?
Onder andere met deze vragen ga je aan de slag in deze opdracht.
Bekijk hieronder de stappen die je gaat zetten.
Step
|
activiteit activity
|
leerdoel aim
|
tijd time
|
|
|
introduction
|
Je gaat nadenken over wat je al weet.
|
10
|
Step 1
|
|
listening
Festival documentary
|
Je kunt een video over een muziekfestival begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 2
|
|
reading
Glastonbury Festival
|
Je kunt een tekst over het Glastonbury Festival begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 3
|
|
vocabulary and irregular verbs
|
Je leert vocabulaire over festivals en kunt die gebruiken. De onregelmatige werkwoorden: to catch, to choose, en to come.
|
15
|
Step 4
|
|
grammar
Verb tenses
|
Je kunt de past perfect gebruiken.
|
10
|
Step 5
|
|
speaking
Talking about
festivals
|
Je kunt een discussiëren over festivals.
|
10
|
Step 6
|
|
writing
Glastonbury Festival
|
Je kunt een e-mail schrijven waarin je vraagt om informatie over het Glastonbury Festival.
|
20
|
Step 7
|
|
evaluation
|
Nadenken over wat je geleerd hebt.
|
5
|
Step 8
|
|
extra
Glastonbury Song
|
|
|