{Score}/{MaxScore}

Wat ga ik doen?

Activiteiten
De activiteiten in deze opdracht dragen bij tot het volgende leerdoel:
Je kunt uitleggen wat wordt bedoeld met armoedegrens en relatieve en absolute armoede.

Aan de slag
Stap Activiteit
Stap 1 en Je bekijkt met een klasgenoot een video over armoede in Nederland. Jullie maken een woordspin over armoede in Nederland.
Stap 2 Je leert het verschil tussen absolute en relatieve armoede. Je leert wat de armoedegrens is. Je luistert en kijkt naar drie mensen die onder armoedegrens hebben geleefd. Je beantwoordt er vragen over.
Stap 3 en Je leert over de hoogte van de armoedegrens. Je bespreekt met een klasgenoot drie leefsituaties onder de armoedegrens.
Stap 4 Je verzamelt informatie op Google over de cijfers van de armoede in Nederland.
Afronding
Onderdeel Activiteit
Begrippen De begrippen hebben betrekking op armoede en welvaart/welzijn.
Eindopdracht Je stelt armoede in Nederland aan de orde. Je kunt kiezen uit drie manieren waarop je dat doet. Je mag ook zelf een eindproduct kiezen..
Terugkijken Terugkijken op de opdracht.

Tijd
Voor deze opdracht heb je ongeveer 2 lesuren nodig.

v1.12.0.0 Copyright © 2025 VO-next