{Score}/{MaxScore}

Introduction

Het onderwerp van dit blok is eten klaarmaken.

  • Maak groepjes van drie of vier leerlingen.

Bespreek de volgende vragen in jouw groepje:

  • Heb jij wel eens een cake of een taart gebakken?
  • Wat is lekkerder, een zelfgebakken cake, een van de bakker of uit de supermarkt?
  • Hoe komt het dat voedsel in reclames er altijd zo lekker uitziet?
  • Wat denk je dat er bedoeld wordt met voedselfraude?

Bekijk hieronder de stappen die je gaat zetten.

Succes.

Step

activiteit
activity

leerdoel
aim

tijd
time

 

introduction

Nadenken over wat je al weet.

10

Step 1

listening
The Great British Bake Off

Je kunt een video van de wedstrijd The Great British Bake Off begrijpen en er vragen over beantwoorden.

15

Step 2

reading
Food commercials and food crime

Je kunt teksten over reclame voor voedsel en voedselfraude begrijpen en er vragen over beantwoorden.

15

Step 3

vocabulary and irregular verbs

Je leert vocabulaire over cake bakken en hamburgers en kunt die gebruiken. De onregelmatige werkwoorden: to teach, to tell en to think.

15

Step 4

grammar
Quantifiers

Je kunt de quantifiers: few en little gebruiken.

10

Step 5

speaking
Talking about food crime

Je kunt discussiëren over voedselfraude.

10

Step 6

writing
Writing about food

Je kunt een e-mail schrijven over eten.

20

Step 7

evaluation

Nadenken over wat je geleerd hebt.

5

Step 8

extra
Food Safety Music

 

 

v1.12.0.0 Copyright © 2025 VO-next