Introduction
Het onderwerp van dit blok is eten klaarmaken.
- Maak groepjes van drie of vier leerlingen.
Bespreek de volgende vragen in jouw groepje:
- Heb jij wel eens een cake of een taart gebakken?
- Wat is lekkerder, een zelfgebakken cake, een van de bakker of uit de supermarkt?
- Hoe komt het dat voedsel in reclames er altijd zo lekker uitziet?
- Wat denk je dat er bedoeld wordt met voedselfraude?
Bekijk hieronder de stappen die je gaat zetten.
Step
|
activiteit activity
|
leerdoel aim
|
tijd time
|
|
|
introduction
|
Nadenken over wat je al weet.
|
10
|
Step 1
|
|
listening
The Great British Bake Off
|
Je kunt een video van de wedstrijd The Great British Bake Off begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 2
|
|
reading
Food commercials and food crime
|
Je kunt teksten over reclame voor voedsel en voedselfraude begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 3
|
|
vocabulary and irregular verbs
|
Je leert vocabulaire over cake bakken en hamburgers en kunt die gebruiken. De onregelmatige werkwoorden: to teach, to tell en to think.
|
15
|
Step 4
|
|
grammar
Quantifiers
|
Je kunt de quantifiers: few en little gebruiken.
|
10
|
Step 5
|
|
speaking
Talking about food crime
|
Je kunt discussiëren over voedselfraude.
|
10
|
Step 6
|
|
writing
Writing about food
|
Je kunt een e-mail schrijven over eten.
|
20
|
Step 7
|
|
evaluation
|
Nadenken over wat je geleerd hebt.
|
5
|
Step 8
|
|
extra
Food Safety Music
|
|
|