Introduction
Het onderwerp van dit blok is de bioscoop.
- Maak groepjes van drie of vier leerlingen.
Bespreek de volgende vragen in jouw groepje:
- Ga je graag naar de bioscoop?
- Van welke soort films hou je? Waarom?
- Aan welke films heb je een hekel? Waarom?
- Wat vindt je van actiefilms?
- Maak een lijstje van films die je gezien hebt.
Onder andere met deze vragen ga je aan de slag in deze opdracht.
Bekijk hieronder de stappen die je gaat zetten.
Step
|
activiteit activity
|
leerdoel aim
|
tijd time
|
|
|
introduction
|
Je gaat nadenken over wat je al weet.
|
10
|
Step 1
|
|
listening
Movie show times
|
Je kunt een telefonische mededeling begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 2
|
|
reading
Need for Speed
|
Je kunt een tekst over de film Need for Speed begrijpen en er vragen over beantwoorden.
|
15
|
Step 3
|
|
vocabulary and irregular verbs
|
Je leert vocabulaire over films en kunt die gebruiken. De onregelmatige werkwoorden: to bring, to build, en to buy.
|
15
|
Step 4
|
|
grammar
Verb tenses
|
Je kunt de present perfect gebruiken.
|
10
|
Step 5
|
|
speaking
Talking about the cinema
|
Je kunt een discussiëren over bioscoopbezoek.
|
10
|
Step 6
|
|
writing
Going to the cinema
|
Je kunt een e-mail schrijven over een bezoek aan de bioscoop.
|
20
|
Step 7
|
|
evaluation
|
Nadenken over wat je geleerd hebt.
|
5
|
Step 8
|
|
extra
Kissin’in the back row of the movies
|
|
|