Project B: Speaking
Presentation
You have already read the text about normal fashion.
Now it’s time to make a presentation with classmates.
- Form groups of four pupils.
(In groups of five one of you can be the director).
- You might want to read the text again.
- Read the fashion styles you can choose from.
- Decide who is going to present which fashion style.
You can also make up a new fashion style yourself if you like!
- Answer the questions listed in the schedule for the fashion style you have chosen.
- Every pupil searches the internet for a picture of the chosen fashion style and adds it to the presentation.
- Read the 'Gereedschapskist activerende werkvormen' how to make a presentation.
Researchers at the Harvard Business School claim that people who do not follow "normal fashion" get more respect from others. Doctoral student Silvia Bellezza and two of her colleagues examined how we view the social status and competence of people who do not conform to "normal" ways of dressing. They discovered that the more outlandishly people dress, the more respect they get. Participants in the research considered others who had a "weirder" fashion to be more unique. Researchers said that rather than think badly of someone scruffily dressed, many people believe that dressing down is a sign of confidence. Ms Bellezza said: "If you're willing to deviate, there are upsides."
Bellezza conducted a number of experiments to test how people reacted to non-conformity. In one, people in different types of clothes shopped at expensive boutiques in Milan. One group wore casual sports clothes, while the other donned expensive-looking outfits. The sales assistants assumed the ones in the sports gear were the bigger spenders. In another test, students rated an unshaven, T-shirt-clad professor above an academic wearing a suit and tie. Bellezza says high-profile entrepreneurs who dress down may be responsible for changing our perceptions. In particular, Facebook CEO Mark Zuckerberg's wearing of hoodies and the late Steve Jobs' trademark jeans, sneakers and polo neck tops.
Source: http://www.breakingnewsenglish.com/1403/140326-fashion-sense.html
|
Different fashion styles:
Designer fashion
You think designer fashion is best. Tell three reasons why. Is fashion important for you and why/ why not?
|
Sportswear
You think sportswear is best. Tell three reasons why. Tell things that are wrong with other fashions. Is fashion important for you and why/ why not? |
Jeans and T-shirt
You think jeans and T-shirt are best. Tell three reasons why. Tell things that are wrong with other fashions. Is fashion important for you and why/ why not? |
Hip-hop fashion
You think hip-hop fashion is best. Tell three reasons why. Tell things that are wrong with other fashions. Is fashion important for you and why/ why not? |
Vintage fashion style
You think vintage fashion style is best. Tell three reasons why. Tell things that are wrong with other fashions. Is fashion important for you and why/ why not?
|
|
Jezelf op een goede manier presenteren is een belangrijke vaardigheid in deze maatschappij. Je laat zien waar je mee bezig bent geweest, waar je je in hebt verdiept en welke kennis je hebt opgedaan. Powerpoint of Prezi zijn programma's die jou kunnen helpen om informatie te presenteren.
|
|
Evaluation
Hoe vond jij deze opdracht gaan?
Geef bij elk onderdeel aan hoe jij vond dat het ging.
|
Goed |
Voldoende |
Onvoldoende |
De juiste woorden kennen en gebruiken
|
Ik kan alle eenvoudige woorden gebruiken om me voor te stellen en de informatie te vragen.
|
Ik kan de meest noodzakelijke woorden gebruiken om me voor te stellen en de informatie te vragen.
|
Ik kan de meest eenvoudige woorden nog niet gebruiken om me voor te stellen en de informatie te vragen.
|
Grammatica – zinnen maken
|
Ik kan alle geleerde grammatica gebruiken in eenvoudige zinnetjes.
|
Ik kan de meeste, maar nog niet alle grammatica gebruiken in eenvoudige zinnetjes.
|
Ik kan de geleerde zinnen niet formuleren, maar gebruik losse woorden zonder zinsverband.
|
Duidelijk - vloeiend spreken
|
Ik praat bijna zonder aarzelingen vlot door.
|
Ik praat redelijk vlot door, met af en toe een aarzeling.
|
Ik praat met te veel pauzes en aarzelingen en zonder intonatie.
|
Uitspraak
|
De uitspraak van wat ik geleerd heb klinkt met wat moeite verstaanbaar voor mijn klasgenoot.
|
De uitspraak van wat ik geleerd heb klinkt redelijk verstaanbaar voor mijn klasgenoot.
|
De uitspraak van wat ik geleerd heb klinkt niet verstaanbaar genoeg voor mijn klasgenoot.
|
Overbrengen van de boodschap
|
Ik kan anderen zonder veel moeite duidelijk maken wat ik bedoel en wat ik wil.
|
Ik kan anderen met wat moeite duidelijk maken wat ik bedoel.
|
Ik kan anderen niet duidelijk maken wat ik bedoel.
|